FFC: Kwalitaria en Délifrance

Succesvol verbinden: Franchisemarketing & FFC

Begin 2016 nam FFC contact op met Communiq om samen te kijken naar de ontwikkeling van een Franchise Platform i.c.m. account support om de communicatie met de franchisenemers te stroomlijnen. Een aantal jaar verder zijn Mijnkwalitaria.nl en MijnDelifrance.com de dagelijkse verbinding tussen het hoofdkantoor en de ondernemers.

Food Franchise Company (FFC) is de grootste zelfstandige fastservice franchiseorganisatie in Nederland. Ze ondersteunen de ondernemers van ca. 140 Kwalitaria en 80 Délifrance locaties op het gebied van marketing, inkoop en ondernemerssupport.

Home > Cases > FFC: Kwalitaria & Délifrance

Next step in branding, standaardisatie en digitalisering 

Al vanaf de start van de samenwerking tussen FFC en Communiq heeft FFC sterk de behoefte processen te stroomlijnen om de franchisenemers op een eenvoudige en snelle manier te kunnen bedienen. Door automatisering van processen en standaardisering van marketingmaterialen, zetten we telkens opnieuw stappen om het uitrollen van marketingactiviteiten eenvoudiger te maken voor de franchisenemers. Hierdoor kunnen zij de focus houden op hun dagelijkse business. Met marketingmaterialen die volledig in lijn zijn met de huisstijl zorgen we lokaal en landelijk voor een eenduidige branding richting de consument. Dagelijks werken onze accountmedewerkers, vormgevers en technisch DTP’ers en programmeurs mee aan de doelstelling van FFC om de ondernemerstevredenheid hoog te houden.

Franchise Platform

Het platform biedt o.a. nieuwsberichten, een shop volledig gevuld met marketingmaterialen, budgetbeheersing d.v.m. coupons, een chatfunctie en social media module. Daarnaast worden eenvoudig prijzen geïnventariseerd per vestiging waardoor marketingmaterialen gepersonaliseerd worden uitgeleverd.  

Corporate marketing met een lokale touch 

Bij een formule die bestaat uit franchise is het belangrijk dat er een goed evenwicht is tussen eenduidig merkbeleid met eigen lokale toevoegingen. Samen met FFC zoeken we hierin de balans. Van een standaard landelijke uitlevering met een op maat pakket seizoensproducten tot gepersonaliseerde POS-materialen met eigen assortiment. Van een standaard opstartpakket voor bezorgingsmaterialen tot een gepersonaliseerde actieflyer inclusief online doorvertaling.  

Nog volop wensen voor de toekomst 

We kijken terug op prachtige stappen die de afgelopen jaren gezet zijn op het gebied van franchisemarketing. Met een grote backlog aan wensen, initiatieven die ontstaan door de veranderende wereld om ons heen en het fantastische enthousiasme dat door de aderen van alle FFCmedewerkers stroomt, hebben we zin om samen te blijven bouwen aan een succesvolle toekomst! 

Martijn Boone over de samenwerking met Communiq 

Communiq heeft veel voor ons betekend de afgelopen jaren. Het consistent doorvertalen van onze merken naar lokale marketingcampagnes hebben ze zeer goed opgepakt. Ook over de digitalisering met het Franchise Platform ben ik erg tevreden. Beide partijen zijn ambitieus en we blijven continu zoeken naar het nog effectiever en efficiënter maken van marketing.

Sta je zelf voor een vergelijkbare uitdaging?

Ontdek jouw kansen
Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google