FFC: Kwalitaria & Délifrance

FFC: Kwalitaria en Délifrance

Succesvol verbinden: Franchise Marketing & FFC

Begin 2016 nam FFC contact op met Communiq om samen te kijken naar de ontwikkeling van een Franchise Platform i.c.m. account support om de communicatie met de franchisenemers te stroomlijnen. Een aantal jaar verder zijn Mijnkwalitaria.nl en MijnDelifrance.com de dagelijkse verbinding tussen het hoofdkantoor en de ondernemers.

Food Franchise Company (FFC) is de grootste zelfstandige fastservice franchiseorganisatie in Nederland. Ze ondersteunen de ondernemers van ca. 140 Kwalitaria en 80 Délifrance locaties op het gebied van marketing, inkoop en ondernemerssupport.

Home > Portfolios

Next step in branding, standaardisatie en digitalisering 

Al vanaf de start van de samenwerking tussen FFC en Communiq heeft FFC sterk de behoefte processen te stroomlijnen om de franchisenemers op een eenvoudige en snelle manier te kunnen bedienen. Door automatisering van processen en standaardisering van marketingmaterialen, zetten we telkens opnieuw stappen om het uitrollen van marketingactiviteiten eenvoudiger te maken voor de franchisenemers. Hierdoor kunnen zij de focus houden op hun dagelijkse business. Met marketingmaterialen die volledig in lijn zijn met de huisstijl zorgen we lokaal en landelijk voor een eenduidige branding richting de consument. Dagelijks werken onze accountmedewerkers, vormgevers en technisch DTP’ers en programmeurs mee aan de doelstelling van FFC om de ondernemerstevredenheid hoog te houden.

Franchise platform

Het platform biedt o.a. nieuwsberichten, een shop volledig gevuld met marketingmaterialen, budgetbeheersing d.v.m. coupons, een chatfunctie en social media module. Daarnaast worden eenvoudig prijzen geïnventariseerd per vestiging waardoor marketingmaterialen gepersonaliseerd worden uitgeleverd.  

Corporate marketing met een lokale touch 

Bij een formule die bestaat uit franchise is het belangrijk dat er een goed evenwicht is tussen eenduidig merkbeleid met eigen lokale toevoegingen. Samen met FFC zoeken we hierin de balans. Van een standaard landelijke uitlevering met een op maat pakket seizoensproducten tot gepersonaliseerde POS-materialen met eigen assortiment. Van een standaard opstartpakket voor bezorgingsmaterialen tot een gepersonaliseerde actieflyer inclusief online doorvertaling.  

Nog volop wensen voor de toekomst 

We kijken terug op prachtige stappen die de afgelopen jaren gezet zijn op het gebied van franchisemarketing. Met een grote backlog aan wensen, initiatieven die ontstaan door de veranderende wereld om ons heen en het fantastische enthousiasme dat door de aderen van alle FFCmedewerkers stroomt, hebben we zin om samen te blijven bouwen aan een succesvolle toekomst! 

Martijn Boone over de samenwerking met Communiq 

Communiq heeft veel voor ons betekend de afgelopen jaren. Het consistent doorvertalen van onze merken naar lokale marketingcampagnes hebben ze zeer goed opgepakt. Ook over de digitalisering met het Franchise Platform ben ik erg tevreden. Beide partijen zijn ambitieus en we blijven continu zoeken naar het nog effectiever en efficiënter maken van marketing.

Sta je zelf voor een vergelijkbare uitdaging?

Ontdek jouw kansen

Roscom Promotie

ZIGGO

De beste deal voor Local Store Marketing

Wanneer Ziggo De Beste Deal Weken organiseert, worden salesteams van Roscom Promotie ingezet. Zij vertellen iedereen over de actieweken. En wij vertellen op onze beurt aan de lokale bevolking dat de teams eraan komen. Razendsnel zoveel mogelijk mensen bereiken, dat is onze opdracht als vaste partner van Roscom Promotie voor lokale marketing.

Home > Portfolios

plaatsen met salesteams
sales- en servicetijgers zijn actief betrokken


De uitdaging

De uitdaging is het effectief inzetten van media om mensen in de regio op de been te brengen. En dat is nog niet alles. We hebben een kort tijdsbestek om de campagnes uit te rollen. De locaties van de salesteams horen we drie weken van tevoren. Het is alle hens aan dek!

Facts & Figures

De teams van Roscom Promotie bezoeken 14 plaatsen. De eerste plaats waar ze namens Ziggo de boel op stelten zetten, is Zwolle. Dit project aftrappen op onze thuisbasis: het kan niet beter! We benaderen huis-aan-huis-bladen, bereiken via Social Media-kanalen talloze Zwollenaren en activeren lokale ondernemers waaronder zelfs 2 autowasstraten. De 24 sales- en servicetijgers van Roscom Promotie hebben hun handen vol.

De drie musketiers

De salesteams van Roscom Promotie werk geven, en de mensen achter de schermen werk uit handen nemen, dat is ons doel. We bedenken acties, schakelen met Ziggo en produceren on- en offline uitingen. We winnen vertrouwen. We bewijzen dat we weten wat lokale marketing inhoudt. We vormen de drie musketiers met Roscom Promotie en Ziggo.

Waardevolle lessen

We can do it, dat is onze gezamenlijke mentaliteit. Na het eerste project volgen er meer. We doen alle nevenactiviteiten voor Roscom Promotie. Door de jaren heen wordt bevestigd dat onze visie staat als een huis: eis bij iedere klant het beste van jezelf. En onze manier van werken wordt door Roscom Promotie gewaardeerd. “Communiq denkt en lacht met ons mee. Van niets naar iets in een razend tempo, dat typeert de organisatie voor mij. Zo kan het dus ook”, aldus Bas Potjes, manager Marketing & Sales bij Roscom Promotie.

Een stapje harder

Roscom Promotie en Communiq zijn inmiddels met elkaar vergroeid. We werken ieder in een eigen vakgebied, maar hebben dezelfde uitdaging. Dat verbindt. Net dat stapje harder zetten om succes te behalen, wij geloven erin.

“Communiq denkt en lacht met ons mee. Van niets naar iets in een razend tempo, dat typeert de organisatie. Zo kan het ook.”

Bas Potjes, manager Marketing & Sales bij Roscom Promotie

Sta je zelf voor een vergelijkbare uitdaging?

Ontdek jouw kansen

Verf & Wand

VERF & WAND

Local Store Marketing in de verf

In heel Nederland zijn er 45 winkels met het bekende rode logo van Verf & Wand op de gevel. De overkoepelende franchiseorganisatie WerkAanDeWinkel (WADW) wil succes letterlijk én figuurlijk dichtbij de ondernemers brengen. Het komt goed uit, want ook WerkAanDeWinkel (WADW) wil meer. En laat WADW nou net een expert op het gebied van franchise marketing kennen, die kan helpen om meer te bereiken: wij.

Home > Portfolios

Gelijk raak

In 2011 komt WADW voor het eerst met ons als Communiq in aanraking. We gaan aan de slag en maken voor de merken Verf & Wand en DecoHome o.a. een nieuwe website. Naast corporate inspiratie heeft elke winkel hier z’n eigen assortiment en producten op staan. Na zes jaar worden de sites nog steeds goed gevonden op Google, maar is het tijd voor online vernieuwing. En méér! WADW wil de Verf & Wand winkels helpen met de lokale marketing. En wij staan natuurlijk voor hen klaar.

Facts & Figures

We beginnen bij het begin: kennismaken met de ondernemers. We organiseren samen met WADW een ondernemersdag op 3 verschillende locaties. WADW onthult haar plannen en wij vertellen wat we als Communiq voor ieder van hen kunnen betekenen. Ze gaan gebruikmaken van een op maat gemaakt Local Store Marketing platform. Hiernaast kunnen de winkels direct bij Communiq terecht voor al hun marketingvragen en zal Communiq ze benaderen met standaard marketingmaterialen. Die kan elke winkel gepersonaliseerd inzetten en zo kunnen er diverse campagnes door het jaar heen georganiseerd worden.

Op dreef

De kop is eraf. We steken de handen uit de mouwen. We richten het Local Store Marketing platform in en ontwerpen een nieuwe website. We stellen een jaarplanning op, creëren nieuwe marketingmaterialen en bereiden de eerste campagne. We zijn op dreef.

Een match

Net als eerder zijn Communiq en Verf & Wand een match.

Meer willen en krijgen

We zijn pas net gestart met het in de verf zetten van de lokale marketing van Verf & Wand. Maar vast staat al dat de ondernemers meer willen én krijgen.

“Onze samenwerking werkt. Communiq begrijpt dat het belangrijk is dat ondernemers zich gewaardeerd voelen. Doordat we samen draagvlak weten te creëren bij onze ondernemers, kunnen wij als franchiseorganisatie groeien.”

Arno Langenhoff, Verf & Wand

Sta je zelf voor een vergelijkbare uitdaging?

Ontdek jouw kansen

McDonald’s

McDONALD’S

Local Store Marketing met een goudgeel randje

Als we ruim 20 jaar geleden met een bijbaan bij McDonald’s starten, wordt ons meteen verteld dat ze friet hebben. Dus géén patat. Nu is dit het eerste wat wij nieuwe collega’s bij Communiq vertellen. Het typeert onze relatie met McDonald’s. Daar in de keuken is het voor Communiq begonnen. De formule zit in ons DNA.

Home > Portfolios

McDonald’s restaurants in Nederland werken samen met Communiq
unieke projecten; variërend van raamstickers tot gepersonaliseerde POP-leveringen

Krachten bundelen

Onze samenwerking met McDonald’s mag gerust bijzonder genoemd worden. Aan het begin van deze eeuw raken we in gesprek met de ondernemer van de McDonald’s-restaurants in Zwolle. We werken op dat moment nog bij zijn restaurant in Zwolle-Centrum. Hij vertelt dat Local Store Marketing voor McDonald’s een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie is. We zijn gefascineerd door zijn verhaal en nemen hem mee in onze visie op franchise marketing. We bundelen onze krachten en maken een aantal uitingen voor de Zwolse McDonald’s. Het is de start van een avontuur met een goudgeel randje.

Facts & Figures

We zijn de samenwerking gestart met 1 lokale ondernemer, maar werken nu voor alle 240 restaurants in Nederland. Met een enthousiast team werken we jaarlijks aan ruim 3.000 unieke projecten; variërend van raamstickers voor ondernemers tot landelijke, gepersonaliseerde POP-leveringen. Om feeling te houden met wat er gebeurt binnen McDonald’s en continu te blijven verrassen, houden we 1 keer in de 2 weken een zogenaamde ‘McMeeting’. En nee, Hamburgers en Milk Shakes staan niet altíjd op het menu.

Onze (Mc)Drive

Service with a smile, dat levert McDonald’s. Het is één van de ingrediënten van hun filosofie. Net zoals goede kwaliteit leveren en klanten waar voor hun geld geven. Wij hanteren diezelfde filosofie binnen Communiq. Wij onderscheiden ons door onze intrinsieke drive om er écht wat van te maken. Het zorgt ervoor dat wij succesvolle Local Store Marketing-initiatieven leveren. Of het nu gaat om een uitgewerkt plan voor een restaurant of om een compleet gepersonaliseerde POP-productie voor het hoofdkantoor.

Een dynamische wereld

Geen wereld is zo dynamisch als die van McDonald’s. Onze uitdaging is om te blijven verrassen en dat doen we met liefde. Ron Feenstra, de eerste McDonald’s ondernemer die destijds met ons in zee ging, waardeert de creativiteit en de samenwerking. Het blijft hem bij. Hoewel hij inmiddels al jaren gepensioneerd is, laat hij onlangs nog weten: “Jullie zijn en blijven in mijn beleving de partij waar je op kunt bouwen en op kunt terugvallen. Jullie leveren perfecte service en ideeën!”

Kansen om je tanden in te zetten

We zijn echter nog lang niet klaar! Er zijn nog genoeg mogelijkheden voor McDonald’s en Communiq. De intensieve samenwerking die wij met McDonald’s hebben, zal wat ons betreft alleen maar uitgebreid gaan worden. Wij zien nog enorm veel kansen binnen de traditionele Local Store Marketing, maar ook op vlakken als digitalisering en professionalisering. Kansen waar wij graag onze tanden in zetten.

“Jullie zijn en blijven in mijn beleving de partij waar je op kunt bouwen en op kunt terugvallen”

Ron Feenstra, ondernemer McDonald’s

Sta je zelf voor een vergelijkbare uitdaging?

Ontdek jouw kansen

ANWB Verzekeringen

ANWB VERZEKERINGEN

Op weg met Local Store Marketing

Sinds 2016 nemen we de Local Store Marketing rondom fietsverzekeringen voor onze rekening. Zo kan ANWB Verzekeringen doen wat ze het best doet: ons op weg houden.

Home > Portfolios

Nederlandse dialecten
verschillende POS-pakketten verzonden
ondernemers krijgen telefonisch hulp en ondersteuning

Pitch perfect

Eind 2015 komt Communiq in aanraking met ANWB Verzekeringen. De organisatie wil haar fietsverzekeringen bij retailers en klanten onder de aandacht brengen. We bedenken een concept en mogen, net als twee andere bureaus, ons idee pitchen. Het meest belangrijk vinden wij dat zowel de ondernemer als de klant betrokken en positief is. Om dit te bewerkstelligen stellen we voor een slimme tool te gebruiken waarmee men het heft in eigen handen kan nemen. 1.500 ondernemers met een fietsenwinkel, kunnen via ons gepersonaliseerd promotiemateriaal voor de verzekering maken. We koppen de opdracht in!

Facts & Figures

1.500 telefoontjes volgen. Iedere winkelier staan wij op eigen initiatief te woord. 1.000 verschillende POS-pakketten worden verzonden. In iedere fietsenwinkel wordt ANWB’s verzekering belicht. Uitspraken in 40 Nederlandse dialecten passeren de revue. Iedere Nederlander voelt zich aangesproken. Een flink aantal extra fietsverzekeringen wordt afgesloten. Iedere verzekerde fiets wordt bij diefstal én pech vergoed.

The story continues

And the story continues. De samenwerking met ANWB Verzekeringen is goed op weg. Via ons Local Store Marketing platform kunnen winkeliers hun eigen promotiemateriaal maken en inspiratie opdoen. Een van die retailers is Jerry, eigenaar van fietsenwinkel ‘Salland 2-Wielers’ in Dalfsen: “Door het POS-materiaal te personaliseren onderscheidt ANWB zich in onze winkel van de andere partijen. We krijgen leuke reacties van klanten die bekende plekken uit de buurt herkennen op onze uitingen.”

De verbindende factor

Terwijl winkeliers zelfstandig met het Local Store Marketing platform werken, storten wij ons op ondersteuning van het hoofdkantoor. Wij zijn de verbindende factor, de schakel. Eén keer in de maand bezoeken we met het team onze ANWB-collega’s op het hoofdkantoor in Hoogeveen. Gewoon, om te sparren.

“Door het POS-materiaal te personaliseren onderscheidt ANWB zich in onze winkel van de andere partijen.”

Jerry, ondernemer Salland 2-Wielers in Dalfsen

Sta je zelf voor een vergelijkbare uitdaging?

Ontdek jouw kansen
Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google