Wallet Marketing

Voorbeelden van Wallet Marketing

Home > Wallet Marketing > Voorbeelden

Gepersonaliseerde campagnes

Communiq richt op maat ingerichte campagnes in op basis van interesse, tijd, actie en data. Met verschillende follow-up en bounceback aanbiedingen richten wij gepersonaliseerde campagnes in.

Voorbeeld spaarkaart kappersketen

Een kappersketen van 5 vestigingen wil zorgen dat klanten naar hen terugkomen. Daarom willen ze een spaarsysteem opzetten die bij elke kapperszaak geldt. Bij iedere 30,- ontvangt de klant een stempel t.w.v. 3 euro. Bij 10 stempels ontvangt de klant een tegoedbon t.w.v. 30,-.

  1. We zetten een speciale spaarpas op die geldig is bij alle vestigingen.
  2. Promotie:
    • Wanneer de klant bij de kapper komt, kan deze zich eenvoudig aanmelden voor de spaarpas d.m.v. POS materiaal met een QR-code.
    • Wanneer de klant al betaalt met Apple of Google Pay, sturen we deze klant een automatisch bericht dat ze de spaarpas in hun Wallet kunnen zetten.
    • Op de website staat de spaarpas ook vermeld, zodat ze deze ook hier al in hun Wallet kunnen zetten.
    • In de bevestigingsmail staat ook de link naar de Wallet.
    • Op de kassabon staat ook de QR-code nog een keer vermeld.
  3. De kapperszaak kan eenvoudig via een app bij elke kappersbehandeling de digitale stempels toekennen. De klant heeft de kortingspas direct bij de hand, want deze is eenvoudig opgeslagen op 1 vaste plek op zijn mobiel.
  4. Wanneer de klant 9 stempels heeft, sturen we een pushbericht voor het maken van een vervolgafspraak.

Voorbeeld kortingsvoucher snackbarketen

Een snackbarketen wil graag landelijk een frietactie inzetten. Ze lanceren een speciale frietspecial die tijdelijk voor loyale klanten met korting te proeven is. Deze korting krijg je alleen op vertoon van de app of voucher in de Wallet. Ze willen deze actie promoten via diverse marketingkanalen.

  1. We zetten een speciale kortingspas op die geldig is bij alle vestigingen en online te verzilveren is met een speciale actiecode.
  2. De snackbarketen promoot de actie via een social media campagne, email, app, website en POS materialen. Alle uitingen verrijken we met een QR-code en URL om de kortingsvoucher toe te voegen aan de Wallet.
  3. Wanneer huidige klanten betalen met hun mobiele telefoon bij de snackbarketen, krijgen ze realtime een berichtje ter promotie van de ijsactie.
  4. Wanneer de klant gebruik wil maken van de actie in de vestiging, laten ze hun voucher zien in de vestiging. In de kassa is een speciale kassaknop aangemaakt waarbij de actie te registreren is.
    • Wanneer de klant mobiel betaalt, kan er een pop up gegeven worden dat de klant ook een vaste klantenkaart kan claimen waarmee ze op de hoogte worden gehouden van toekomstige aanbiedingen.
  5. Wanneer de klant online gebruik wil maken van de actie, klikken ze op de link. Ze komen automatisch bij het actieproduct in de shop terecht.
  6. Bij alle online bestellingen wordt uiteraard gevraagd of klanten lid willen worden van de nieuwsbrief en of ze een review willen achterlaten.
    • Een aanvulling kan zijn dat de klant ook een speciale klantenpas kan claimen die in de Wallet wordt geplaatst.

Geïnteresseerd in Wallet Marketing? 

NEEM CONTACT OP
Geïnteresseerd? Klik hier
Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google